Joga

Równowaga pomiędzy ciałem, duchem i umysłem.

Czym jest joga?
Praktykowanie jogi wywodzi się z wielowiekowej tradycji hinduskiej. Spośród różnych jogicznych praktyk na zachodzie popularność zyskała hatha-joga. Opiera się ona na połączeniu spokojnego ruchu praktykowanego w formie asan i świadomego oddechu, na którym koncentruje się umysł. Liczy się tu precyzja wykonania poszczególnych asan, delikatność ruchu, rozluźnienie ciała oraz koncentracja umysłu na doświadczeniu „tu i teraz” poprzez skupienie uwagi na oddechu.

Joga to ruch, oddech i relaks.

Praktykowanie jogi:
• rozwija człowieka, poprawia jego ogólny stan fizyczny, umysłowy, emocjonalny i duchowy,
• intensywnie rozciąga, uwalniając bloki ukryte w ciele,
• wzmacnia słabsze partie mięśniowe i rozluźnia nadmiernie napięte,
• poprawia ukrwienie i gospodarkę hormonalną organizmu,
• korzystnie wpływa na psychikę,
• stanowi doskonałą profilaktykę zdrowotną,
• pozwala osiągnąć harmonię pomiędzy wewnętrznym ja i zewnętrznym światem,
to sposób na zachowanie zdrowia i wewnętrznego spokoju w dzisiejszym zabieganym świecie.

Jogę może praktykować każdy niezależnie od wieku, płci, stopnia sprawności fizycznej i przekonań. Ważne abyś wykonywał tyle ćwiczeń ile możesz i chcesz. NIE PORÓWNUJ SIĘ Z INNYMI JOGINAMI.

Praktykowanie jogi przynosi zdrowie i długowieczność, uczy uważności i samodyscypliny.

 Gwarantujemy niesamowitą energię po praktyce!

Zajęcia jogi prowadzone są przez wykwalifikowaną instruktorkę.

1. Matę do ćwiczeń jeśli masz.
2. Pasek do jogi jeśli masz.
3. Wygodny strój sportowy.
4. Koc do okrycia podczas śavasany – końcowego relaksu.
5. Pamiętaj ćwiczymy boso.
  1. Nie spożywamy posiłków tuż przed praktyką. Najlepiej przychodź na zajęcia 2 godz. po jedzeniu.
  2. Nie pijemy w trakcie zajęć ani tuż przed rozpoczęciem praktyki.
  3. Nie należy rozpoczynać praktyki po dłuższym pobycie w pełnym słońcu, po uczestniczeniu w innych formach pracy z ciałem oraz masażu czy pobycie w saunie.
  4. Przed zajęciami zgłoś osobie prowadzącej aktualny problem zdrowotny, a także sygnalizuj miesiączkę i ciążę.
  5. Zgłoś osobie prowadzącej wszelkie szczegóły dotyczące długotrwałych dolegliwości zdrowotnych tj. zwyrodnienie kręgosłupa, dyskopatie, choroby serca, oczu, uszu, wysokie ciśnienie krwi, ostatnio przebyte operacje, doznane kontuzje.
  6. Przed rozpoczęciem zajęć wyłącz telefon komórkowy.

HARMONOGRAM

ZAJĘCIA TYMCZASOWO ZAWIESZONE

Świebodzice

OSiR Świebodzice Sp. z o.o.

„zielona salka”

Poniedziałek – 17:45

Środa – 16:45

Wałbrzych Rusinowa

Zespół Szkół nr 7
ul. Kłodzka 29, Wałbrzych

Wtorek – 19:00

Czwartek – 19:00